Tuesday 14 April 2009

rindu sape???

aku dah xtau aper nak buat lagi dalam idup...

aku rasa mcm dh puas...

aku tadika...

aku stat cinta monyet dari sek rendah:
darjah satu-tiga : Nur Saadah binti Ismail, 22 [dh tunang]
darjah dua-tingkatan 3 : Nur Haslinda binti Hashim, 20 [bukit jalil]
tingkatan 4-5 : Noor Junita binti Jaafar, 23 [ngorat xdpt]
matrix sem 1 : Farhana, 23 [ngorat xdpt]
matrix sem 2 : Faruza, 23 [ade backstabber(l), ade perosak(p), skrg dua2 ni member baek aku lak tu]
uitm : xdpt

aper lagi yg aku nak???

aku dapat result power dalam akademik:
upsr 4A
pmr 8A
spm 9A1, 1A2
matrix 3.64
uitm 2.9 [aku dh jatuh dah pun]

aper lagi yg aku nak???

aku sekolah macam2:
sek rendah : sek keb sungai rambai [drjh 1-2]
sek keb kebun sireh [drjh 3-6]
sek menengah : sek men keb agama al-mashoor, penang [form 1-3]
kolej islam sultan alam shah, klang [form 4-5]
matrix, seberang perai... n uitm, shah alam....

aper lagi yg aku nak???

aku dapat mcm2 dlm ko-k:
naib juara bola sepak sek men almashoor [trofi pn ade lg]
penang bridge run [medal pn ader lg]
anugerah emas kolej islam [sijil emas simpan lg]
pengarah urusan P.U.M., setiausaha silat, bendahari bola baling [mcm resume la plak]

aper lagi yg aku nak???

aku ade keta...dah mcm2 skil aku leh bwk...
aku ade family yg dok jauh dgn aku...
aku dh biasa dgn ketiadaan dorg kt sisi...
aku dah sedia utk jauh dgn dorg...
aku dpt mcm2 kawan dr sek yg byk...
dh xlarat nak gaduh, gelak dh...
aku dah penah rambut panjang, pendek, botak...
aku dh trim muscle, tapi xbesar pn, tapi at least xbuncit, xgemuk [mission accomplished]...

aper lagi yg aku nak???

lepas ni aku nk pi mana?
keje?
belaja?
cadang nak pegi wat acca kt england...
dah ade financial support dh pn... tp wat pe???
bek keje je...dpt duit...
ntah la...
aku dah xtau aper lg nak buat dalam idup...

aku rindukan sesuatu...
aku rindukan Tuhan aku yg letakkan aku di dunia ni selama 23 tahun...
satu tempoh masa yg lama...
ape yg aku wat utk Tuhan aku???
aku byk lupakan Dia...
Tuhan aku, Allah yg Satu.

Allah suruh sembah Dia...
Dia panggil waktu azan bunyi... aku lambat dtg...
tapi kalo lambat reply msj awek...bukan main lg 'sory'...

Allah suruh ingat Dia...
Rasul suh baca doa bgn tido...
tapi aku bgn tido, cek ade x sms dr awek...

Allah suruh cintakan dia...
Dia ingatkan, " Cintai Aku, Aku akan cintai kamu"
tapi aku sibuk cintakan manusia yg blum tentu cintakan aku...

Aku dah puas...dah xlarat lg nak jwb final exam ni...
Aku nak cari sesuatu yg lebih mencabar...
Mak aku selalu cakap, aku selalu dapat apa yg aku nak...
Mak aku selalu cakap, aku akan dpt apa yg aku nak...
Selama ni aku dah byk dpt apa yg aku nak...
Sekarang aku rindukan Tuhan aku...
Aku rasa mcm nak jumpak sgt Dia...
Aku nak cari ketenangan abadi...
Aku nak cari tuh dari Dia...
Aku nak tengok wajah Dia... Pengubat hati...
Aku nak Dia bawak aku, letak aku dekat dgn Dia...
Aku nak jadi kekasih Dia...
Aku nak cinta Dia, aku nak Dia cinta aku...
Cukupla Dia mencintai diri aku...

Allahu Rabbi...
Ma Fi Qalbi, Ghairuka...
Taqqabal minni, nafsi...

-palola-

4 comments:

  1. fadh.......
    biarpun ko merasakan ko dapt apa yg ko inginkan...tp sebenarnya ada lg yg ko tak dpt fadh.....tp fadh apa yg ko x dpt tu xyhla ko kejar2 sgt..biarla dia menjadi kenangan dlm diri ko fadh....kalo cinta itu terlepas biarla fadh..mungkin bukan itu yg Allah jodohkan dgn diri ko fadh......biarla org yg ko cintai itu bahgia bersama org yg dia cintai skrg...biarlah dia kekal bersama org yg dia inginkan...ko carila teman lain yg bole membahagiakan diri ko fadh...lupakan la semuanya fadh.....

    kawan2 ko kan ada...berbahgiala dgn kwn2 yg ada....

    ReplyDelete
  2. rilex la fadh,
    kekadang 'die' yg paling ssh ko nk dpt tu la akan jd 'benda' yg plg berharga bile ko dpt nnt. jgn la sedih sgt tak dpt 'die' tu. InsyaALLAH ade rezeki kemudian hari. doakn la kebahagiaan 'die' tu bersama org yg memilikinya. maybe ko sedih tak dapat 'die' tu. tp ko bahagia bile 'die' gembira.
    jika ditakdirkn 'die' milik ko, mcmmane bsr halangannye pun pasti ko akan dpt juga...
    semoga ko kuat semangat dan ingat la ALLAH walau mcmmane susah @ senang sekalipun. jgn sekali2 berpaling dr ALLAH...

    ReplyDelete
  3. tq guyz...
    but ilek la...
    it's not all about kecewa ke, putus cinte ke, xdpt sape2 ke...
    it's all bout aku dah buntu ttg ape nk wat pas ni..xtau la lak sbb tension exam ke, sbb hape ke?
    tapi aku buntu...
    rabu ni aku balik umah, jumpak mummy aku, daddy aku, perhaps i'll be ok...
    they r my inspiration too, n u too guyz, alwiz be my motivational factor...
    aku tgk cd dinner tu n bace kate2 nasihat sume org..yeah, aku rase tenang... byk y bagus2 n ckp "life goes on", like this, like that...n i'm hapy 4 a while...it's good...neway,
    tq guyz...

    ReplyDelete