Monday 27 April 2009

duduk antara dua sujud



Rabbighfirli warhamni wajburni warfa'kni warzuqni wahdini wa'afini wa'kfu 'anni.

Maksudnya:
Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku, perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, sihatkanlah aku dan maafkanlah aku.
ampunilah aku
dosaku macam air di lautan, awan di langit, pasir di tepian pantai...aku cukup malu dengan Mu Ya Allah...setelah nikmat yang Kau berikan padaku, masih sanggup jasad kecil pinjaman Mu ini melakukan dosa kepada Mu...

rahmatilah aku
sayangilah aku Ya Allah...walaupun jasad kecil ku ini cukup payah menanam rasa cinta dan sayang kepada Mu...cukup jauh sifat ku berbanding kekasih kesayangan Mu, Rasulullah S.A.W....tapi aku sangat mengkehendaki sayang dari Mu Ya Allah...

perbaikilah aku
oleh itu aku memohon agar Kau perbaikilah hatiku, perbaiki percakapanku, perbaikilah akhlakku, perbaikilah imanku Ya Allah...agar hati ini sentiasa dekat dengan Mu, tenang...

angkatlah darjatku
angkatkan darjat ku Ya Allah...sama ada di dunia ataupun di sisi Mu...asalkan ia diredhai oleh Mu Ya Allah...tiada makna hidup di dunia tanpa redha dan rahmat Mu...letakkan aku di dunia ini bersama orang yang beriman dengan Mu...letakkan aku di akhirat kelak bersama orang yang beriman dengan Mu

berikanlah aku rezeki
rezekikanlah aku dengan rezeki yang halal dan baik-baik...jadikanlah setiap pendapatan aku, pendapatan yang berkat, yakni yang menjadikan aku lebih beriman dan tidak melupakan Mu...biarlah rezeki yang yang mampu menjadikan keluargaku, zuriatku hamba yang beriman...

pimpinlah aku
aku sering sesat...pimpinlah aku ke jalan yang Kau kehendaki...dekatkanlah aku dengan Al-Quran yang jarang-jarang sekali aku baca...apatah lagi nak mentelaah sunnah Nabi, Al-Hadith...semoga Al-Quran jadi panduan ku mencari Mu...

sihatkanlah aku
sihatkanlah tubuh badan ku Ya Allah, sihatkanlah penglihatan aku, sihatkanlah pendengaran aku...agar aku lebih bertenaga menambahkan amal ibadat...agar aku lihat dunia untuk aku rasai kekuasaan Mu...agar aku dengar sesuatu yang menggegarkan hati dan Iman ku...bukan ke arah kemaksiatan yang Kau benci sangat2...

maafkanlah aku
maafkanlah aku
maafkanlah aku

karya orijin:
-LoLa-FaLo-

No comments:

Post a Comment