Saturday 21 July 2012

My EnGaGEmeNt

I am engaged!

Akhirnya, pada umur 25 tahun 4 bulan 27 hari, aku (Fadhlul Ridhuan) sah menjadi tunang (..je baru) kepada Nik Evira (perMYsuri hatiku). Pertunangan yang berlansung pada 17 Mar 2012, dijalankan dlm suasana yg sungguh ringkas (simple) tp tetap meriah. 

Dengan kehadiran famili aku dr penang, plus adik2 ayah aku (uncles & aunties aku) yg dok dekat2 Shah Alam ni, ditambah dgn famili Nik Evira dr Pantai Timur, majlis yg dibuat di Sek 8 Shah Alam ni sgt best n teratur.

Hantaran tunang ktorg is 5 dulang berbalas 7 dulang. 5 dulang dr pihak aku spt cincin emas + sireh junjung, kain, sejadah, makanan. Manakala hantaran balas dr pihak perempuan adalah spt kain, perfume set, sejadah + Qur'an dan makanan. 

Tema pakaian ktorg adalah biru muda. Cadangan asal warna dtg dr aku sendiri, dan dipersetujui oleh mak aku, seterusnya pihak perempuan. Bagi aku majlis pertunangan mesti la bertemakan warna muda (light), as it works as 'buffer' to wedding event later. Bagi aku x elok la plak kalo kaler tema baju tunang lebih terang dari kaler baju kawin nnt. Satu lg, bg aku, baju akad nikah mesti putih atau krim. Then bile bersanding plak nnt kaler terang. Aku pelik tgk trend skg suka sgt bile bersanding pkai baju putih atau krim. Mcm xde kaler laen yg cantik nak pakai. Nak tiru artis la tu. Ko igt artis tu terer sgt ke? Haha.. Tp pegi mampos la, pedulik ape aku org len punye kenduri. Hua hua. 

Neway, aku sgt heppy heppy heppy skg bergelar tunang org. Yang aku kena faham skg is tanggungjawab dah berbeza. Walaupun xduduk sebumbung lg, tp commitment tetap ade. Aku xleh la nak wat hal sendiri je everytime kan. Tunang kena letak dlm setiap benda aku nak wat jugak. 

Korang enjoy la gambar2 tunang aku k. Thanks to all who support me so far. I love u all.

Doorgift-of-the-day, berserta risalah Yassin...

Hantaran Pihak Perempuan
27
Giorgio Armani perfume set

Pewangi (fragrant) bilik tunang, asli lg tuh...

Kitab Al-Qur'an

Kain sepersalinan putih

Pewangi yg sama mcm atas tu, tp dari jarak dekat..hehe..

Chocolate set klasik

Buah-buahan

Cupcake yg sgt sedap

Hantaran Pihak Lelaki

Buah-buahan tropika

Sepersalinan kain bercorak

Muffin buatan tangan akak tersayang

Sejadah

Sireh junjung & cincin pertunangan

Gambar2 lain

Cincin disarung oleh ibu tersayang pada jari Evira

Gambar zooommmmm

Aku dan bunga

'Bunga'ku dan bunga

Aku dan bunga ku...ehehehe

...dengan family aku

...dengan family die

...dengan kawan2 aku dan die

Special message to my fiancee: You're the best ever, n I will love you forever...

No comments:

Post a Comment