Wednesday 25 July 2012

Adoi Arsenal... Adoi Malaysia...

Picture taken from  http://www.dailymail.co.uk
Disebabkan aku ni bukanla fan Arsenal pun, so aku malas nak ckp byk psl Arsenal sgt. Tapi yg penting aku org Malaysia, I.C. aku Malaysia, so aku ada hak nak ckp psl team Malaysia, at least. Haha. Kepada yg xtau, Malaysia sebenarnya penah mengalahkan Arsenal 2-0, pada thn 1975, kedua2 gol dijaringkan Allahyarham Supermokh. 

GAME START
Game smlm aku xtgk dr mula. Waktu aku masuk umah dah minit ke-17. M'sia 0 - Arsl 0. Aku tgk crowd kt stadium tak ramai manapun, n ramai kengkawan aku dpt pass masuk senang2 je, dorg bukan fan Arsenal pun. Officially aku dgr 35,000 org je. So, aku simpulkan perlawanan yg dijalankan pada bulan Ramadhan ni menyebabkan xramai org nak pegi. Org nak bukak puasa n semayang terawikh koooowttt..!

MULA2
Malaysia pada awalnye maen cam celaru skit, tp makin lama makin okay lak passing dorg, walaupun ade 2-3 org player (xperlu disebut nama disini) suka sgt hold bola lama2. Adoi, bikin cuak la, n bikin marah jgk bile bola ilang. 

GOAL
Tp tetibe je, 'out-of-nothing' (org Nepal ckp) Azmi Muslim punye 'try' tu masuk goal laaa. Bagi aku tu bukan nasib ke ape, tp tu EPL standard bro. Xtau la kalo die mmg dah di-trained to buat camtu, sbb aku xkenal die, tp senang citer mmg cantek ah bro! Vito Mannone pun ckp kat aku die tak penah kena score cam tu kt EPL (*dlm 2 EPL game yg die penah maen..huahua). The Star Football dlm website dorg menyifatkan goal ni sebagai "a typical EPL type of goal".

2ND HALF
Tambah pulak, start je game 2nd half, Malaysia men cantek gak bro. Safee Sali 2-3 kali selamber badak depan gol buat skill. Berani jugak mamat ni, Arsenal kooowtttt! Safiq Rahim pun control game cantek. Arsenal pun bagus jugak, std ah tu, tu dah expected, EPL team kooowttt! Walaupun kurang STAR dorg mlm ni, sbb Podolski & RVP xdtg, tp player dorg power jgk, still "Internazionale".

FAMOUS WIN WANNABE
Malaysia sikit lagi dah nak menang bro!!! Pengulas pun kata "3 minutes away from a famous win". Tapi MUNGKIN (sbb aku bukan pakar bola), pertukaran pemain secara drastik menukar cara permainan Malaysia. Tp pertukaran pemain camni pun positif jgk utk pendedahan kepada sume pemain. Di samping tu, pemain Arsenal yg laju, menyebabkan pemain Malaysia pun main laju xhengat, akibatnya bola hilang byk kali. Aku (yg xarif sgt psl bola ni) mcm berharap, Malaysia maen pass2 je, so that can widen pemain2 Arsenal. Bak kata org Malaysia, "kasi bukak2 dulu player dorg". Then attack. "The attack is the best form of defend" (org Nepal ckp). Tp Malaysia xsempat nak attack (sbb byk ilang bola kt tgh), sekali kena 2 gol dlm last 5 minit la. Nangis dowh bro. Haha. 

Picture taken from  http://www.dailymail.co.uk
ARSENAL DTG LAGI
Arsenal - Walaupun Malaysia kalah, bagi aku keputusan 2-1 is ideal utk buatkan pasukan Arsenal dtg lagi tahun depan, arap2 la. Tp mungkin seri 1-1 lagi ideal kot patutnye. Arap2 jgk tahun depan kalo Arsenal dtg pun, bukan dlm bulan puasa la, so that lagi ramai org boleh dtg. Nak wat camne, kebetulan pre-season dorg this time kena time org Islam berpuasa. Xde sape salah dlm hal ni, jgn nak kecoh.
Malaysia - Walaupun kalah, bagi aku yg bagusnya perlawanan ni adalah sebagai persediaan pasukan M'sia dalam kejohanan yg lebih penting dan dramatik ---> Suzuki Cup. Tu lg nangis kalo kalah bro. Org ckp kte champion sbb budak2 kecik dok laser pun leh nangis, ni kan pulak kalo kalah. Lu fikir la sendiri. Tp kena igt, team Arsenal kali ni cikai je bro. Tgk keeper sudey, Vito Mannone kooowttt...hikhik..

KESIMPULANNYE...
Fun watching. Stay tuned for Man City vs Malaysia lak pasni 30hb Julai ni. Aku dgr ade tiket RM10 bro...tul ke? Jeng jeng jeng...

*Vito Mannone statistically played 6 League games for Arsenal. 

No comments:

Post a Comment