Sunday 8 March 2009

8 MAC 2008

selamat ulang tahun pilihan raya umum malaysia...tahniah diucapkan kepada calon-calon parti masing-masing yang berjaya...pilihanraya kali ni memang mengejutkan banyak pihak sebab parti keadilan rakyat menang banyak...negeri mak gua pn jatuh ke tangan parti pembangkang-PAS... xkisah la...asalkan rakyat suka, keje pn boleh jalan...insyaallah...macam baru2 ni la, klas gua nk wat lawatan gi melaka bandaraya bersejarah...memang byk yg x berapa suka dgn rancangan asal gua...tapi lepas balik umah dn 'ter'dgr lagu T.I. - Whatever u like yg bunyi mcm ni:-
I said, You can have whatever u like....
I said, you can go wherever you like....
then aku pikir untuk rombak balik rancangan kasi SUUUMMMME budak klas puas hati...
tapi jgn dgr lagu je...aku xigt surah mana, tp aku pasti al-quran, bukan hadis, yg mafhum nye...

"Kita merancang, Allah turut merancang, Namun, Allah adalah sebaik-baik perancang"

Jadi aku pasrah...drpd possible 30, 21 je yang ikut....nak wat camne, orang len ade aktiviti len...alhamdulillah, aktiviti jalan dgn lancar, n sume org suke, n xde maksiat yg berlaku...cume aku je yg hampir nk peluk sorang awek tu, acah je...tp kena sound beb..."ape saje yg awek ni penah cakap, aku tak penah lupe"...nak tau die sound camne:-
"fad! jgn nak over yek..."
alhamdulillah, aku bersama orang yg solehah...
kalo nak tau lebih2 pasal melaka tu, sila layari blog pusar...aku xminat nk cakap kt post kali ni...

berbalik kepada pilihan raya, mcm tu la jgk...macam2 yg telah dirancang oleh parti2 yang bertanding, tapi Allah adlah dzat yang paling berhak menentukan sape2 yang die nk uji...kita tak leh nak cakap kite ni beriman selagi kite belum diuji...tul x?

Barisan Nasional
kepada BN, kekalahan kali molek kirenye dianggap sebagai kalah UNDI PROTES... maka dgn itu, usaha lah lagi untuk perbaiki kesilapan yang lalu...dgn rezeki kekayaan yang diberi oleh Allah kpd kerajaan Malaysia sepatutnya memudahkan tugas berbakti kepada rakyat yg setia mengundi...masih ramai yang meyakini keupayaan BN memerintah...jgn kecewakan mereka...

PAS
perjuangan PAS untuk memperjuangkan negara ISLAM harmoni yang berkebajikan sememangnya ditunggu oleh mereka yg dahagakan cara hidup ISLAM yang diredhai...pernah dikatakan oleh Tuan Guru Nik Aziz bhw perjuangan menegakkan negara ISLAM adalah satu dakwah... maka sebaik-baik pendakwah ialah Rasulullah S.A.W. - siddiq, amanah, tabligh, fathanah...jgn terlalu mengikut emosi, perjuangan ini pasti dipayungi tentera2 Allah...

Parti Keadilan Rakyat
xbyk yg ingin diperkatakan sbb xminat la dgn PKR...Anwar Ibrahim seorang yang bijak dan berkarisma...I pray for the best of your life....

DAP
Lu pegang negeri bapak gua sikalang...sampai sikalang gua tengok manyak bagoih ah! tapi satu bende la...lu kata mau turun itu harga tol jambatan satu ali lepaih lu minang...tp lu tipu ma...itu nyambatan ah, state punya loh!.. lu xpayah tunggu sampai federal lu pigang balu mau turun harga...aaappa ini olang...tapi xpa la...ada lagi empat taun ha! lu bikin bende bagoih, kita sokong sama lu la...senang cilite...

p/s tahniah anwar, menang tempat gua mengundi, Permatang Pauh...

-palola-

No comments:

Post a Comment