Sunday 9 December 2012

Since my birthday...

Gile ar...tak tulis pape since my bday. Macam2 jadi actually, but have really no time at all to tulis pape.

3 hari lepas my bday, is the day I wrote my last post. Lepas tu je, busy nak mampos dengan my wedding. Wedding is on 10.11.12, we chose this date last year lagi tau. Haha. The best date for us I think. No any feng shui but juz a nice-to-see date. So grateful it is finally happened on that date.

10.11.12 - Akad nikah buat kat Surau Seksyen 3, Shah Alam. It is so simple but so beautiful. Yang paling beautiful is, sekali lafaz bro!! Hahahaha. Alhamdulillah.. Tp my wifey pun beautiful. Juz dat honestly I dun really like her make up on dat day. Hahahahaha...sorry. Nvm, nnt i cover balik kat komen I psl kenduri.

Akhirnya, kami sah diijabkabulkan dengan satu lafaz nikah..
Lepas sarung cincin..
Aku lak pegang bunga. Wife punya pasal, layannnn je. Hehe..
11.11.12 - ..is our reception. Kenapa sehari lepas akad nikah? Sbb ktorg wat kt Fraser's Hill. Juz macam ktorg punye pre-wedding photoshoot, ktorg love sgt dgn bukit misteri ni. So, nak semadikan kenangan perkahwinan ktorg kat cni. Rite after akad nikah, balik rest jap and packing and terus gerak ke Fraser's Hill petang tu jugak. 

Esok tu ade 2-3 kali hujan, maklum la, musim kan skrg ni. Since majlis resepsi ni wat kat garden with "English Garden" theme, hujan aritu tul2 wat tempat makan tu becak and berselut. So sorry to all guests. Xde sorang pun I think yg escape that mud, so went back with muddy pair of shoes. Deep apologize. But I hope everyone enjoy the wedding. 

Ktorg pun sgt2 nak ucap Thanks, Thanks, Thanks sgt3x to semua yg dtg. Jauh tuuuu, tp u guyz so sporting to datang. Hope u guys enjoy the day, plus jalan2 kat atas Bukit Fraser tu. I Love You All! Muahx...

Wedding at Fraser's Hill
Gambar dgn wife kat meja makan, kiri tu ayah, kanan tu che su..
Gambar dgn kawan2 Vivi yang so cool! Love them..
Me and wife, Nik Evira, had our simple but memorable 3-day honeymoon on the hill (11-13 Nov). Ade la cite2 seram berlaku kat ctu. Maklum la, the founder of the hill, James Fraser, was never found after he is gone in the jungle kat ctu....errrr... Tp tu aku malas nak tulis panjang2 kat cni. Simpan dlm otak dah la kot. Wedding kat Fraser I think is the best make up. Thanks to jurumekap, my bro-in-law's student.

14.11.12 to 16.11.12 - I went back straight to Penang, left my wife in Shah Alam with her family, I am sooooooooooo freaking busy. I had really less time sleeping. Went everywhere with my other family members, preparing for the day. Dah tu plak, time tu jgk la is the race kit collection utk Penang Bridge International Marathon 2012.  I registered for 10km, and plan to run in my wedding costume. Yeah, I am doing it. 

17.11.12 - English Wedding theme..for me it's so epic. Ktorg punye kenduri ni at night. Bile masuk hall tu, lagu background is "A Thousand Years - Christina Perri", filem Twilight punya OST. Hehe. We both love that song. Malam wedding tu, me and my brother tak tido langsung, dok wat video utk ditayangkan malam tu. Actually aku tlg2 supply bahan utk video tu je, ye la, dah kenduri aku. Yang wat video is actually adik laki aku, Raimi. Power die, maklum la, engineer. Tgk la video kat bwh ni.


Picture with my family. Cantek tak?? Cantek tak?? Hehe..
Kawan2 yg dtg ramai2 all the way from KL. Thanks geng..
18.11.12 - Penang Bridge Run....Dengan busynye the last 3 days before kawin, plus tido kul 3-4 malam kawin tu sbb buat video dgn adik, plus busy pagi wedding tu, plus tido lambat malam lari tu, still nak lari lagi. Bapak ar penat nak mampus aku. Aku lak tu yang volunteer nak drive gi penang ari tu. So, ape yg jadi, ni la larian aku yg paling teruk skali, my personal worst (PW)! 1 jam 26 minit utk 10km, aku tak penah seteruk ni. Tp xpe la, nak lari dlm wedding costume punye psl. My wifey tggu kat finishing. It's sooooo sweet and memorable. Thanks to mum (bring my wife), and Kudos to my dad yg lari jgk aritu. Die dah 62 years old thn ni! Terbaekkkkk la ayah!

Hasil kerja edit adik pompuan aku, Nabila "10K mencari cinta". Kat bawah tu gambar ayah aku lari dlm kostum baju melayu..
Kawan2 pulak so sporting ikut aku lari. Dorg pakai kostum kerja. I'm so touched..
Lari dalam kostum kawin nye pasal, wartawan paper cina, Guang Ming Daily, interbiu ktorg..
Memorable medal and race bib..

No comments:

Post a Comment