Sunday 3 May 2009

Exam, Bola dan Cinta!


tak tau la nk ckp lega ke hape.tapi at least dh tinggal lagi dua paper ni, boleh la nk empty kan recycle bin dlm hotak aku ni.blum org len jwb far 600, aku dh jwb dulu.tapi dlm paper len-far450. ade ke paper far450 byk tnye teori.hape kebende nye cm ni.boleh rosak ram otak aku!aku nak ilek.aku boleh rase penatnye otot aku ni.dgn makan pn xcukup.tp tido byk jgk la (kirenye xterganggu sgt la).sape2 yg pandai, ade kaitan x antara study byk, xmakan nasi, sport byk, dgn sakit otot badan???otak x pening sgt pun.xpela pasal tuh.ape yg penting, aku ader 1 hari lg utk study far600 yg paling susah tuh.
malam ni ade match liverpool vs newcastle, aku igt boleh guna masa ni nk ilek kn jiwa ku yg dh karat dek hentakan soalan2 exam ni.semalam manu menang, semakin jauh la liverpool nk keja. aku igt manu jgk menang tahun ni.nak wat cmne, dorg x byk seri. berita baik, pertahanan liverpool, daniel agger dh agree sign kontrak baru dgn liverpool lg 4tahun. alhamdulillah..hehe. gerrard mungkin men balik malam ni n pasal cerita mascherano nk kuar liverpool tuh, jgn risau. dia stay dgn liverpool.hehe.
nak kongsi la sikit, aritu aku tertengok cite monalisa kt tv....3 ke...ria ntah. xigt, tp pelakon dier NASHA AZIZ n hero die, Aqasha.episod sebelum dan selepas tuh, aku xtgk n x akan tgk sbb aku x follow la cite2 cmtu. aku cume nk mkn dpn tv then bukak tv tgk ade cite tuh, aku layan je la.ok la, dlm episod kali ni, nasha tuh(monalisa) syiok kt aqasha.tp aqasha ni dh nk kawin ke, tunang ntah, dgn si budak gedik lakonan raja farah.jadi nasha tuh pompuan yg mengharap jela.dlm episod ni jgk die ade tunjuk yg sorang laki yg 'gile' kn nasha. Gile dlm erti kata GILA yg sebenarnye la.. hehe.xdela, die syiok gile kt nasha la. tp watak die dlm tuh hanya utk ditertawa kan je.hensem jgk mamat tuh tp dh pelakon tambahan kn?? nk wat camne kn?? die syiok gile, die nyanyi lagu utk nasha n sajak kt nasha tp nasha wat bodoh je n gelak2 dgn geng2 die kt mamat tu. mamat tu kenal nasha(bukan nye org gile tepi jln) tapi dh nampak mcm org gile lak. kesian.pastu aku cakap kat pokyek, yg MANUSIA X BOLEH BELI CINTA DGN CINTA.dlm kata len, cinta xbawak kite pada cinta.kita boleh cinta tapi xsemestinye dicintai. tapi byk bende yg boleh membeli cinta n for me, it is acceptable. I said FOR ME. org len, aku xkisah pendapat korang. but for me, it's ok to have that.
aku maksud kan antara objek/perkara/sifat yang boleh membeli cinta:
1. harta
aku tertgk channel E! dlm astro entertainment aritu tentang perkahwinan tom
cruise n katie holmes. yes, tom cruise SGT kaya n katie holmes nampak sgt syg kn
tommy. kalo x kerana harta tommy, blum tentu. tp it's ok, that's the reason why
LOVE comes in that place. as long as there is a LOVE, for me it's ok. tgk cmne
victoria beckham kawin dgn david. ape dier dpt tym aniversary kawin dorg? x ke bende2
tuh yg akan wat victoria tambah sayang kt beckham? money is everything, bukan
zaman sekarang je, dr dulu lg. sekarang ni apatah lg??? so, do not blame dorg yg
materialistik. org yg materialistik adalah yang realistik!
2. rupa paras
of course, bende ni penarik. kita kena jaga penampilan so that org tertarik dgn kita.
pasangan kita (jika ada) akan lebih menghargai kita atas sbb ini. xkire laki ke pmpn.
laki byk ckp pmpn xkisah dpt laki buncit?? ye ke?? pmpn mane korg tanye?? mmg
la btul sbb itu bukan reason utama dorg suke kt korg tp die akan lebih hargai
pasangan die yg jaga kesihatan. yes, of cos, it IS the matter of health! same la pmpn
pn. jgn salahkan laki kalo x suka pmpn gemuk atau pn yang xcantik. bukan dorg xleh
nk suke lgsg, tp diorg x tertarik..jdk susah la. jgn kire nak jadik baik perangai je.
"Allahu Jamil Wa Yuhibul Jamil"..maksudnye, Allah S.W.T. itu cantik dan sukakan
kecantikan. Jadi, jaga penampilan n rupa paras.
sebenarnya ada byk lg aspek yg boleh membeli cinta. n korg pn tau n lebih tau. Kn?? kn?? ini cume dua je sbb xcukup mase. aku nk rehat n tido lepas jwb exam. penat, penat. pusar pun dh balik dr makan, mesti die nk guna internet lak..xpun ak men game FIFA kt komputer daud pn ok gak! tido je la.. k bye...

-LoLa-FaLo-

2 comments:

  1. salam..sebenanye aku dah comment hari ahad haritu tapi disebabkan intenet connection kat bilek haritu teruk sgt so tak bleh nak post comment aku..kui3..

    tapelah..harini di kelepasan kentensenan far, aku nak share sumthing ngan tuan punya blog n org lain..saje je..

    selain dari faktor tarikan yg telah dinyatakan di atas, aku nak share ade satu documentary dalam discovery channel pasal factors jugaklah tarikan antara lelaki dengan pompuan..ni dah dibuat kajian la..menarik..faktor tarikan itu adalah BAU..hehe..jeng jeng jeng..

    dalam tu dia adela cakap faktor2 harta dan rupa tu dengan melakonkan balek eksperimen dorg..ok yg pasal bau tu, kajian yg dorg jalankan adalah, die ade amik 2 3 org pompuan dan diberikan 5 balang.setiap balang mengandungi baju lelaki yg telah dipakai selama sehari, utk memberikan kesan bau badan lelaki tersebut. pastu pompuan ni dikehendaki bau n rank which one lebih suka dari 1-5.pastu bile dah rank, dorg pun test la..results die, mendapati bahawa genetik pompuan dengan laki yg baunye di rankkan di tempat pertama itu adalah sangat match berbanding dengan rank2 yg seterusnya. kirenya genetik dorg ni kalo bersatu kire bagusla..dapat menghasilkan genetik lain yg lebih baik n bagus..huhu..

    so aku saje nak share,yg sebenanye mungkin kita tak perasan pun bau tu menjadi penyebab kita tertarik kat seseorang tapi yg penting mungkin sebab kita rasa selesa berada disampingnya..

    p/s-aku tak sure kalo ade influence tak bau perfume dalam kes ni..

    ReplyDelete
  2. Sangat tertarik dengan perenggan yang pasal CINTA tu.
    1) Harta.
    Sangat betul kowt apa yang ditulis.
    Boleh ke manusia hidup atas nama cinta semata-mata?
    Tipu kalau ada orang cakap YA!
    Sekarang ni kalau kita jejak kaki ke luar je mesti dalam poket kena ada duit.
    Tapi,
    bila difikir balik,
    macamana kita nak tahu samada orang tu sayang kita as diri kita or sebab kita ada duit?
    takkan nak kena tunggu sampai kita bankrup baru kita tahu sebab apa die sayang kita?
    kan?

    2)rupa paras.
    Saya sangat suke lelaki buncit kowt!
    Sangat-sangat suke.
    Haha.
    Nampak comel je.
    Buncit tak semestinya tak sihat kan?
    Kurus tak semestinya tak sakit kan?

    :)

    ReplyDelete